dinsdag 14 juni 2011

Gaat u een perceel kopen ???

Als je een perceel wilt gaan kopen is het zaak dat jij de volgende punten voor jezelf op papier/ op een rijtje zet:

- Waar wil ik graag wonen ? (Prioriteits wijken, buurten/ distrikt)
Deze lijst kan je naderhand bijwerken aan de hand van de prijzen
van die kavels op die plaatsen in verhouding met het budget dat
jij hiervoor beschikbaar zal hebben/ maken.

- Gewenste oppervlakte:...
- Titels: Allemaal (Grondhuur, Eigendom en of erfpacht)

Surinamers kunnen any titel kopen.
Eigendom: direkt overschrijfbaar op je naam
Grondhuur + Erfpacht: duurt soms effe. Maar 's mogelijk. Ook kunt u de grondhuur naar eigendom's koop regelingen van de Staat in de gaten houden.

Financien:- Wat kan ik opzij zetten per maand voor een perceel/ woning ?
- Zal ik eerst een perceel kopen of direkt bouwen ?
- Wat kosten de percelen gemiddeld in de door mij geprefererde omgevingen ?
- Wat gaat bouwen mij ongeveer kosten ?
- Totaal geschatte kosten plaatje delen door het bedrag dat jij per
   maand kan gaan betalen hiervoor

Ga ik voor een financiering, zo ja wat zij de beste opties...?
- Gaat u voor een aankoop op afbetaling...?
- Een bank financiering ?

- Of een bedrijfs financiering. Dit komt voor bij de grote bedrijven.
- of een financiering van een pensioen fonds...

De prijs van percelen varieert van omgeving, ligging en distrikt.
Voorbeelden van enkele prijzen van percelen:
Nieuwe verkavelings projekten hebben prijzen die kunnen liggen tussen de 9500 en 14.000,- euro's.

Ook zijn er villa kavels voor mensen met een iets groter budget.
Er zijn aardig wat percelen die je aan de hand van jou budget en voorkeuren kunt
selecteren en bezichtigen om een keuze te kunnen maken.

Prijzen van particulieren varieren, omdat zij zelf hun prijs soms aangeven. Onderhandelen staat altijd vrij voor het geval je een perceel van een particulier (dat te koop 's) op het oog hebt.

Ik hoop dat dit bruikbaar en informatief 's


Randal Alexis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten